Min Shop

En ide som bliver til virkelighed

Min Shop

En ide som bliver til virkelighed

Erhverv

Slip af med støj på kontoret

Støj kan være en kæmpe gene på arbejdspladsen. Det kan være svært at koncentrere sig, når man er omgivet af støj fra samtaler rundt omkring på kontoret – og det kan dræne energien på rekordtid. Men hvordan kan man egentlig komme støj til livs på kontoret? Der skal jo være plads til alle, og når man sidder i et storrumskontor (som mange gør i dag), så kan det være svært at afskærme for det høje lydniveau. Der findes dog nogle ting, man kan gøre for at slippe af med støjen på kontoret. Læs med her og find ud af, hvordan du kan reducere støjniveauet på din arbejdsplads.

Afskærmning

I mange tilfælde kan det være nok med afskærmning i form af f.eks. gulvskærme, bordskærme og andre lydabsorbenter, når man vil slippe af med støjen. Det kan hjælpe med at reducere støjniveauet markant, så man ikke længere bliver forstyrret af den. Det skal dog lige nævnes at denne form for afskærmning har til formål at reducere støj på kontoret, og ikke at komme helt af med den. Et reduceret støjniveau kan dog gøre underværker for medarbejdernes koncentrationsniveau, og det kan derfor være en god idé at investere i disse former for afskærmning – det er en god investering i medarbejdernes trivsel og produktivitet.

Telefonbokse

En telefonboks er som navnet antyder lige præcis det – en boks, hvor man kan gå ind og foretage et telefonopkald. Det er dog langt fra det eneste formål med en telefonboks. En telefonboks kan bruges til at opdele storrumskontoret i flere små kontorer, såkaldte rum i rum. Den kan også bruges til at skabe flere mødelokaler og samtalerum. Når medarbejdere kan gå ind i en telefonboks og for eksempel føre en samtale, holde et møde eller foretage et opkald, så bliver de resterende medarbejdere ikke forstyrret af støjen, og de kan nemmere koncentrere sig og holde fokus. En telefonboks er på den måde en meget god måde at slippe af med den unødige støj på kontoret – støj i forbindelse med telefonopkald, samtaler, møder og meget andet. Det giver medarbejderne et bedre arbejdsmiljø og hjælper dem med at holde fokus.

Skriv et svar